• Akos

Shamiz - kenyér helyett - videóval!

Updated: Nov 12, 2019

Ezt az ételt shamiznak neveztem el, mert egy Shamiz nevű barátomtól tanultam. Valami hasonlóval korábban magam is kísérleteztem, de hogy ilyen egyszerű, arra egyedül nem gondoltam. Ezerféle ízesítéssel és színben elkészíthető, a videóban a céklásat mutatjuk be.


Shamiz. Gluténmentes, adalékmentes, zsírmentes szendvicsalap.

Hozzávalók (egy tálcányi lepényhez):

  • 80 dkg krumpli (hámozva, felkockázva. Ha bio, akkor meg sem hámozom.)

  • 1,5 kk só

  • egy marék reszelt cékla

  • Esetleg egy kk vegamix levespor



Elkészítése:

  1. Forraljunk 1 liter vizet.

  2. Bele a sót és a vegamixet.

  3. A krumplit kb 15 perc alatt megfőzzük. A mi főzőlapunkon ez a krumpli vízbe kerülésétől számított 15 perc, nem az újraforrástól. Beleteszem, lefedem. Amikor forr, leveszem közepesre és félrebiggyesztem a fedőt. Amikor a 15 perc letelt, lekapcsolom, mert tuti, hogy kész van. A te főzőlapodon lehet eltérés.

  4. Amikor kész, leöntjük róla az összes vizet.

  5. Botmixerrel krémmé daráljuk. Nem baj, ha itt-ott marad benne pár darabka, de azért legyen minél krémesebb. 

  6. Azután hozzáadjuk a reszelt céklát, és belekeverjük. Hogy mennyit, az ízlés kérdése. 

  7. egy szilikonos sütőpapírra szépen szétterítjük.

  8. 200 fokon sütjük kb 30 percig. A videóban nekem kicsit túlsült, lehet ennél világosabbra is hagyni.

  9. Ekkor megfordítjuk papírostól, majd tovább sütjük kb 15 percig.

  10. Amikor kész, hagyjuk lehűlni, mert úgy könnyebben lejön a papírról.

  11. Utána pizzavágóval tetszőleges formájú szeletekre vágjuk. Nálunk a 4x4 megy, de lehet háromszögeket vagy akár kerek formájúakat szaggatni belőle. Mi is csináltunk már a mézeskalácsformákkal rénszarvas meg karácsonyfa alakú shamizt is. :)


Tipp: ha nincs benne cékla, lehet pizzatésztának használni.


Variációk: spenótos, répás, zelleres, lilakáposztás, cukorborsós, kukoricás…

0 views

©2019 Annyira egyszerű blog.