• Akos

Kicseri

Úgy találkoztam anno ezzel a fogással, mint az indiai konyha egy kímélő/regeneráló/böjti fogásával. A recept, amit itt leírok, nem pont az, és nem is törekszem mindenben másolni az eredetit, mégis mondhatom, hogy legalább olyan egészséges, mint az volt — amennyiben a hántolt rizst egészségesnek fogadjuk el. Én a krumplit preferálom, de a változatosság jegyében időnként a rizs is belefér.

Hozzávalók:

  • 2 bögre rizs

  • 1 ek fekete mustármag

  • 1 babérlevél

  • egy arab hagyma

  • 1/2 kk só

  • Kicseri szósz

Elkészítése:

  1. Két bögre rizst egy szűrőben, folyó hidegvíz alatt jól átmosunk. Így kioldódik belőle a keményítő (nagyrésze), és nem tapad össze főzéskor.

  2. Felhevítünk egy lábast.

  3. Beleöntünk 1 ek fekete mustármagot.

  4. Lefedjük és figyelünk. Amikor pattogni kezdenek, mozgatjuk kissé a lábast, hogy mind egyszerre pattogjon ki. Figyelni kell, mert könnyen megég.

  5. Amikor úgy tűnik, lecseng a pattogás, kiöntjük őket egy tálkába. Vigyázat, a lábas nagyon forró már ekkor.

  6. A lábasba öntjük a megmosott rizst, és felöntjük 3 bögre forralt vízzel.

  7. Hozzá egy babérlevél, egy darab hagyma és 1/2 kk só.

  8. Fedő alatt felforraljuk, ez nálunk 2 perc, majd

  9. levesszük kislángra és főzzük tovább 9 percig.

  10. Amikor kész, kivesszük a babért, hozzáadjuk a mustármagot.

  11. Egy keverőtálban adunk hozzá kívánt mennyiségű kicseri szószt.



Tipp: eredetileg ez a fogás tudtommal mungóbabbal készül. Nálunk nem mindenki szereti, ezért nem teszünk bele, plusz az ételkombinációs táblázat szerint sem keverünk szénhidrátot hüvelyesekkel. De mérsékelt mennyiségben időnként belefér, és tényleg finom úgy.


Tipp: Lencse, vöröslencse szintén passzol hozzá.


77 views

©2019 Annyira egyszerű blog.