• Akos

Egy természetes nyugtató!

Updated: Nov 12, 2019

Ez egy ősi pranayama gyakorlat (jóga lézőgyakorlat). Maga a technika végtelenül egyszerű.

Üljünk le kényelmesen, hunyjuk be szemünk.

  1. Jobb kezünk hüvelykujját kívülről nyomjuk rá a jobb orrlyukra, annyira, hogy azon ne áramoljon a levegő. Lélegezzünk be mélyen a bal orrlyukon.

  2. Belégzés után egy pillanatig tartsuk bent a levegőt, eközben engedjük el a jobb orrlyukat és kinyújtott kis- és gyűrűsujjunkkal fogjuk le a balt. (Ha nehéz, lehet csak a kisujjal.) Engedjük ki a levegőt a jobb orrlyukon.

  3. Ezután lélegezzünk be mélyen a jobb orrlyukon, egy pillanatig tartsuk bent, közben engedjük el a bal orrlyukat és fogjuk le a jobbot.

  4. Engedjük ki a levegőt a bal orrlyukon.

Ez számít egy körnek ebből a légzőgyakorlatból. Végezzünk belőle tetszőleges ismétlést.


Váltott orrlyukú légzés. Egy természetes nyugtató.

Számolás


Az ismétléseket a következőképpen számoljuk: bal kezünk hüvelykujjának végét hozzáérintjük a mutatóujj első ujjpercéhez. Amikor egy kör légzés megvolt, a hüvelykujjunkat továbbvisszük a második ujjpercre. Van négy ujj, amin végigmegy, mindegyik három ujjperccel. Mire a kisujjunkon is végzünk, pont 12 kör légzést végeztünk.

  • Nyugtatja az idegrendszert, kiváló stresszoldó. Jól működik például kifejezetten stresszes helyzetben is, 5-6 mély lélegzet váltott orrlyukkal jobban stabilizál, mint ugyanennyi hagyományos mély lélegzet.

  • A technika természete révén (nevezetesen, hogy egyik orrlyukon be, a másikon kilégzünk) igénybe veszi mindkét agyféltekét, nagyban hozzájárulva összehangolásukhoz.

  • Kellemesen ellazít, nyugtat, így jól jön, amikor egy nehezebb nap után pihenni vágyunk.

  • Ha valakinek gondjai vannak az elalvással, szintén hasznos lehet, ha lefekvés előtt végzi a váltott orrlyukú légzőgyakorlatot.

  • Célszerű párat lélegezni így például meditáció előtt is, olyankor még elmélyültebben tudunk.

16 views

©2019 Annyira egyszerű blog.